Leadership, Trendy a inovace

Management v době COVIDu: 3 důvody, proč se někteří manažeři bojí home office

Domů Talentblog Leadership Management v době COVIDu: 3 důvody, proč se někteří manažeři bojí home office

Bylo by to skvělé. Se změnami, které se do firemního prostředí valí, aby se všichni s porozuměním sžili a začali podle nich fungovat. Manažeři by například nadšeně sáhli po možnosti vést svůj tým na dálku a hledali by všechny nové příležitosti, které jim tento fenomén přináší.  

Cha. Jenže v realitě to samozřejmě funguje jinak. Manažeři jsou bytosti z masa a kostí. Každý má své vlastní zkušenosti, obavy, skryté bariéry a limity… a tedy své vlastní tempo adaptace na změnu. A tak zatímco se práce na dálku zdá části z nás skvělou volbou, jiné brzdí tisíc důvodů, proč to zrovna v jejich firmě určitě nemůže fungovat. 

 

Proč jsme zavedli Remote Leadership vzdělávání

Řeším to denně. Ve firmách, se kterými pracuji, potkávám mnoho různých přístupů k home office. Přechod na práci z domova totiž zdaleka není ve většině z nich tak přímočarý, jak jsem si na jaře chvíli myslel. Moje úvaha, že krize jasně ukáže priority a manažeři všech oborů se systematicky vrhnou na důkladnou přípravu svého týmu na HO, vyšla jen někde.

Vypozoroval jsem časem 3 nejčastějších důvody, proč se i mnozí uznávaní top manažeři velkých korporací zavedení remote spolupráce s kolegy brání jako lvi. Pro sebe jsem si tyto 3 důvody v praxi pojmenoval (a… dobrá zpráva je, že se všemi se dá nakonec skvěle pracovat).

 

  1. Nechte mi moji pozici. To je životně opatrný manažer. Má strach, že tým pod jeho vedením selže, a mohl by přijít o práci. Pak je pro něj logicky snadnější chtít nechat věci tak, jak jsou.
  2. Neumím to, ale je to tajné! Nikdy na dálku nevedl a neví, kde začít. Sám by to ale nepřiznal, a proto je snazší každý návrh na remote fungování při poradě rovnou smést ze stolu.
  3. Hlavně už nic nového. Někteří jako by se i deset let podvědomě těšili na důchod.  Doufali, že projekty dojedou ve svých kolejích. Režim home office od nich nově vyžaduje kompetence, které nemají, a mít nechtějí.

 

Všechny přístupy se přitom dají změnit tak, aby se v nových podmínkách všichni cítili lépe a dokázali se přizpůsobit. Problém totiž není ani v neschopnosti, ani v neochotě. K některým zatím jen nedolehla trvalost a hloubka změny, kterou procházíme. Stejně jako dřív se v práci neobešli bez schopnosti vést porady a věnovali této dovednosti spousty školení, s home office je to  vlastně úplně stejné. Manažer, který ho nezvládne řídit, bude mít už za pár měsíců oproti ostatním obrovskou nevýhodu.

 

Realita 2020: pokus omyl nestačí

Díky systematickému vzdělávacímu konceptu, který ve firmách zavádíme, vím, jak krok po kroku i skeptičtější účastníci dokážou roztát. Sebejistotu, kterou získají, přenášejí i na své týmy a produktivita v home office režimu pak může zůstat stejná (nebo časem i vyšší), než na jakou byli zvyklí v kanceláři. I proto se nám vyplácí stavět kurzy na datech a testování.  Pokroky, které dokážeme měřit, motivují manažery k dalším zlepšením.

Většině manažerů se ve výsledku uleví hned dvakrát. Poprvé, když zjistí, že neumět řídit tým na dálku je normální. Defaultní stav. A za druhé, když postupně řeší všechny zádrhele, které mezi nimi a jejich lidmi přes obrazovku počítače při home office nastávají, a ze kterých se vlastními silami člověk těžko vymotává.

 

Chcete vědět víc o Remote Leadership Akademii?

Ozvěte se nám a rádi vaše lidi naučíme, jak pracovat na dálku efektivně a s využitím funkčních metodik.